łysienie Włosów

Wypadanie włosów w ciąży i po porodzie

Ciąża, jak słusznie przyjęło się określać, to rewolucja w życiu kobiety i to w każdym wymiarze. Ma wpływ również na kondycje włosów.

W czasie ciąży nadmierne wypadanie włosów może mieć związek z łysieniem androgenowym, przewlekłą infekcją, anemią, chorobami tarczycy, niedoborami witamin i minerałów, nieprawidłową dietą, czy nadmierny stresem. W zdrowo przebiegającej ciąży przyszłe mamy cieszą się gęstą i lśniącą, jak nigdy wcześniej, fryzurą.

Częściej problem nadmiernego wypadania włosów nasila się po porodzie. To za sprawą estrogenów, które w czasie ciąży zaburzają naturalny cykl życia włosów, hamując ich naturalne wypadanie. Dopiero po porodzie, gdy poziom estrogenu spada, włosy „hurtowo” przechodzą w fazę spoczynku, stają się słabsze i wypadają. Wszystkie w tym samym czasie – i te, których naturalny cykl wzrostu właśnie się kończy i tych, które miały wypaść podczas ciąży.

Ten stan nie jest na tyle poważny, aby powodować łysienie lub trwałą utratę włosów i zazwyczaj mija w ciągu 3-4 miesięcy po porodzie. W miejscu wypadających włosów rosną włosy anagenowe, a fryzura w ciągu 9-12 miesięcy stopniowo wraca do stanu sprzed ciąży.

Czasami może dojść do trwałego łysienia, jednak co do zasady łysienie anagenowe jest procesem odwracalnym.

Mieszki włosowe nie są objęte stanem zapalnym i zachowują zdolność produkcji włosów. Podstawowym postępowaniem terapeutycznym w leczeniu łysienia anagenowego jest przerwanie działania czynnika inicjującego utratę włosów.

Nagłówek krótki

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas rhoncus elit eu augue laoreet feugiat. Nullam euismod felis vitae dolor pretium ultricies. Pellentesque arcu justo, tincidunt fermentum tellus vel, fringilla blandit arcu. Mauris vestibulum vehicula lacus, at vehicula tellus posuere vel. Duis vel velit lacus. Sed nec tempus turpis, quis iaculis mi. Cras non metus purus. Aenean tristique ante ligula, a pretium erat gravida non. Praesent nisi neque, posuere a aliquam eget, semper sed ex. In id diam at arcu cursus rhoncus. In tincidunt orci a enim aliquet venenatis. Nunc sed tortor ac velit pulvinar lacinia. Donec a nisi gravida, finibus felis sed, hendrerit tortor.

Łysienie androgenowa kolejny nagłówek

Efekty działania

Wszyscy podziwiają efekty przeszczepów włosów

Przeszczepione włosy rosną zgodnie z naturalnym cyklem wzrostu osiągając widoczną gęstość i długość po ok. 12 miesiącach. Przedstawiamy rzeczywiste efekty przeszczepów włosów wykonanych z wykorzystaniem robota ARTAS iX. Bez upiększania i retuszu.

Zobacz efekty

• „Rozumiemy jak trudno, szczególnie mężczyznom, otwarcie mówić o niedoskonałościach urody. Dlatego nie ignoruj dłużej swoich uczuć i zrób ten pierwszy krok.„

dr Laura Konieczna

dr Laura Konieczna