łysienie anagenowe

Łysienie anagenowe (dystroficzne) jest nagłą formą łysienia niebliznowaciejącego, spowodowanego uszkodzeniem cebulki lub macierzy włosów anagenowych.

To włosy znajdujące się w czynnej fazie wzrostu, podczas której komórki macierzy mieszków włosowych przechodzą intensywną aktywność mitotyczną. Jej nagłe przerwanie przez intensywny czynnik zewnętrzny – leki, promieniowanie, toksyny lub san zapalny – powoduje osłabienie, a w konsekwencji całkowitą utratę włosów.

Najczęstszą przyczyną łysienia anagenowego jest chemioterapia. Łysienie anagenowe może być również spowodowane promieniowaniem jonizującym, zatruciem metalami ciężkimi oraz chemikaliami, a także infekcjami grzybicznymi i chorobami autoimmunologicznymi. Ten typ łysienia charakteryzuje się utratą włosów w sposób rozlany i dotyczy całej powierzchni ciała, w tym brwi i rzęs.

Czasami może dojść do trwałego łysienia, jednak co do zasady łysienie anagenowe jest procesem odwracalnym.

Mieszki włosowe nie są objęte stanem zapalnym i zachowują zdolność produkcji włosów. Podstawowym postępowaniem terapeutycznym w leczeniu łysienia anagenowego jest przerwanie działania czynnika inicjującego utratę włosów.

Nagłówek krótki

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas rhoncus elit eu augue laoreet feugiat. Nullam euismod felis vitae dolor pretium ultricies. Pellentesque arcu justo, tincidunt fermentum tellus vel, fringilla blandit arcu. Mauris vestibulum vehicula lacus, at vehicula tellus posuere vel. Duis vel velit lacus. Sed nec tempus turpis, quis iaculis mi. Cras non metus purus. Aenean tristique ante ligula, a pretium erat gravida non. Praesent nisi neque, posuere a aliquam eget, semper sed ex. In id diam at arcu cursus rhoncus. In tincidunt orci a enim aliquet venenatis. Nunc sed tortor ac velit pulvinar lacinia. Donec a nisi gravida, finibus felis sed, hendrerit tortor.

Łysienie androgenowa kolejny nagłówek

Efekty działania

Wszyscy podziwiają efekty przeszczepów włosów

Przeszczepione włosy rosną zgodnie z naturalnym cyklem wzrostu osiągając widoczną gęstość i długość po ok. 12 miesiącach. Przedstawiamy rzeczywiste efekty przeszczepów włosów wykonanych z wykorzystaniem robota ARTAS iX. Bez upiększania i retuszu.

Zobacz efekty

• „Rozumiemy jak trudno, szczególnie mężczyznom, otwarcie mówić o niedoskonałościach urody. Dlatego nie ignoruj dłużej swoich uczuć i zrób ten pierwszy krok.„

dr Laura Konieczna

dr Laura Konieczna